Skip to content

Reklama w wyszukiwarkach – co powinien wiedzieć reklamodawca?

Zastanawiasz się, czy reklama w wyszukiwarkach to dobry pomysł dla twojego biznesu? Coraz więcej Polaków korzysta z wyszukiwarki Google, szukając produktów lub usług. Zwykle jest to wstęp do zakupów. Sama obecność w Internecie nie wystarczy. Trzeba jeszcze dać się zauważyć internautom. Do tego właśnie służą usługi Google.

Zacznij od nagłówka

Chcesz by to twoja firma przykuła uwagę googlujących? Postaw na ciekawy nagłówek. To ta niebieska część linku sponsorowanego. Wyróżnia ją też większy rozmiar czcionki. W wariancie idealnym internauta w nagłówku widzi dokładnie takie samo pytanie jak to, które wpisał do wyszukiwarki. Jeśli chcesz stworzyć ciekawy nagłówek, sprawdź, jakie frazy i słowa wpisywano do wyszukiwarki w kontekście twoich produktów i usług. Te, które pojawiają się najczęściej, z powodzeniem mogą stać się nagłówkami. Dzięki temu potencjalny klient uzna, że twoja oferta jest spójna z jego potrzebami.

Duże litery, cyfry i liczby

Jeśli reklama w wyszukiwarkach ma być widoczna, warto stosować duże litery. Ten prosty zabieg sprawia, że odbiorca dłużej zatrzyma wzrok na nagłówku. W tzw. drugim nagłówku warto też umieszczać liczby i cyfry. Przydają się ze względu na ograniczoną ilość znaków (tylko 30). Czy warto pisać w nagłówku cenę? Niekoniecznie, ponieważ klienci mają rozeznanie, ile mniej więcej kosztuje rzecz, której szukają. Cena ma sens, jeśli odbiega od tego, co oferuje konkurencja. Jednak zbyt niska lub podejrzanie wysoka sprawia, że internauta raczej rezygnuje z kliknięcia.

Słowa, które zwracają uwagę

Reklama w wyszukiwarkach powinna się podpierać starannie dobranymi słowami. Chodzi nie tylko o słowa kluczowe, ale też inne sformułowania. To kategoria, działająca na podświadomość. Jakie słowa poprawiają klikalność? Na pewno: tani, sprawdzony, darmowy, gratis, modny. Dobrym pomysłem jest też stosowanie zbitek słownych, jak: darmowy serwis, przesyłka gratis, drugi produkt taniej. Warto ją połączyć z frazą kluczową, która w opisie zostanie wyboldowana. Lepiej unikać powtórzeń. Marnują przestrzeń i pogarszają miejsce linku sponsorowanego w wynikach wyszukiwania.

Wezwanie do działania

Call to Action to termin popularny w agencjach digital. Oznacza wezwanie do działania, bez którego trudno sobie już wyobrazić reklamy w wyszukiwarkach. CTA najlepiej umieścić na końcu opisu. Jeśli chcesz go lepiej zaakcentować, użyj wykrzyknika. W takiej wersji internauta łatwiej go wypatrzy. Hasła typu Sprawdź!, Kup online!, rzeczywiście mają w sobie potencjał, który mobilizuje do konkretnych działań. CTA nie warto nadużywać, ponieważ takie działanie może być dezorientujące. Jedno wezwanie do akcji ma wystarczającą moc sprawczą.

Korzystasz z pomocy agencji interaktywnej? O wielu ciekawych rozwiązaniach dowiesz się właśnie w takim miejscu. Jednym z nich jest reklama w wyszukiwarce z rozszerzeniami. Dzięki niej konkretny produkt może mieć aż 9 różnych rozszerzeń, w tym linki do podstron.

Published inSzkolenia

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close