Skip to content

Kancelaria komornika – czy to praca dla Ciebie?

Komornik sądowy to zawód kojarzony z dobrymi zarobkami. Nic więc dziwnego, że kancelaria komornika to miejsce, w którym wiele osób chciałoby pracować. Jakie wymagania stawia się przed kandydatami na pracowników biurowych? Jak szukać pracy w kancelariach komorniczych?

Kancelaria komornika to z pewnością atrakcyjne miejsce pracy, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że nie każdy sprawdzi się w roli pracownika biurowego. Co prawda w Polsce jest 11 izb komorniczych skupiających sporą liczbę kancelarii i ciągle powstają nowe kancelarie, ale nie ma w nich aż tak wielu miejsc pracy. Trzeba wiedzieć, że początkujący komornik, który zakłada własne biuro, nie potrzebuje pracowników. Dopiero z czasem, gdy przybędzie mu spraw, dodatkowe ręce do pracy będą mu potrzebne.

Kancelaria komornika – kto może w niej pracować?

Większość sądzi, że o pracę w kancelariach komorniczych mogą starać się tylko absolwenci prawa. Tymczasem tak nie jest. Pracownik biurowy nie musi być prawnikiem, choć trzeba przyznać, że często jest to dużym atutem. Posiadając dyplom ukończonych studiów prawniczych, znacznie łatwiej można radzić sobie z rozwiązywaniem różnych problemów, które napotykają pracownicy biurowi kancelarii. Komornicy zatrudniają także chętnie osoby posiadające po prostu wyższe wykształcenie. Zwracają jednak baczną uwagę na cechy osobowości kandydata. Kancelaria komornicza i sprawy, które są w niej prowadzone, wymagają od osób zajmujących się nimi ogromnej dokładności i skrupulatności. Kandydaci na pracowników muszą umieć realizować zadania w wyznaczonych terminach. Niezbędna jest też umiejętność działania racjonalnego, a nie kierowanie się jakimikolwiek emocjami.

Wśród cech, którymi musi legitymować się kandydat do pracy w kancelarii komorniczej, są z pewnością: kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów oraz umiejętność pracy pod dużą presją.

Kancelaria komornika – czym zajmuje się pracownik biurowy?

Pracownicy biurowy w kancelariach mają na co dzień pełne ręce roboty. Do ich obowiązków należy rejestrowanie wszelkich spraw wpływających do kancelarii. Zajmują się oni obsługą całej korespondencji przychodzącej i wychodzącej, a tej w takim biurze jest bardzo dużo. Samo otwieranie, segregowanie i redagowanie pism zajmuje zwykle długie godziny. Pracownik w kancelarii odbiera też setki telefonów zarówno od wierzycieli, jak i dłużników.

Jeżeli kwalifikacje pracownika są wysokie, może on odpowiadać za szereg poważniejszych spraw w kancelarii, ale o tym decyduje pracodawca i musi to być zawarte w zakresie obowiązków będącym integralną częścią umowy o pracę lub załącznikiem do niej.

Chcesz pracować w kancelarii komornika? Czy wiesz, jak znaleźć taką pracę?

Trudno jest znaleźć ogłoszenie w prasie lub na portalach internetowych o poszukiwaniu pracowników przez komornika. Najczęściej kancelaria komornika umieszcza informację o poszukiwaniu osoby do pracy na swojej stronie internetowej. Warto więc zaglądać na strony kancelarii w okolicy.

Dobrym pomysłem jest także przygotowanie i rozesłanie własnych CV i listów motywacyjnych do okolicznych kancelarii. Trzeba jednak pamiętać, że to dobry ruch dla osób, które rzeczywiście posiadają odpowiednie wykształcenie, cechy osobowości i doświadczenie zawodowe.

Published inBiznes

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close