Skip to content

Reklama firmy w Internecie – ile kosztuje?

Niemal każdy, kto prowadzi jakąkolwiek działalność w sieci, wie jak ważna jest reklama firmy w Internecie. Od niej zależy istnienie firmy, bez odpowiedniej reklamy, firma pozostanie niewidoczna dla klientów. Czy na działania marketingowe trzeba przeznaczyć bardzo duże środki? Jaki jest koszt promocji i ile kosztuje reklama w sieci? Niestety na te pytania nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć.

Nowe medium przekazu – Internet

Internet to ogromna sieć komputerów powiązanych ze sobą. Odkąd powstał stał się także nowym, obok: radia telewizji, prasy, medium przekazu. Biorą to po uwagę, osoby zastanawiające się jak reklamować swoją firmę. Każde medium przekazu ma swoje zalety i wady. Internet jako medium przekazu ma więcej zalet niż wad.

Niektóre zalety reklamy internetowej:

  • duży zasięg,
  • łatwość mierzenia i śledzenia konwersji,
  • możliwość ukierunkowania na odbiorcę,
  • skuteczność budowania marki,
  • elastyczność płatności za kampanie reklamowe w Internecie,
  • precyzyjność targetowania.

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Nie można jasno określić kosztów i całościowego budżetu w Internecie. Koszt reklamy jest zależny od wybranego formatu reklamy, celu reklamy, modelu rozliczeń za kampanię reklamową. Dokonanie szczegółowych szacunków jest w tej kwestii dość skomplikowane i może być w dużej mierze niedokładne.

Jak reklamować firmę w Internecie?

Kobieta zajmująca sie reklamą firmy
Źródło: Pixabay.com

Reklama firmy w Internecie może być wyświetlana w milionach miejsc. Jest ich tak wiele, że nie da się ich policzyć. Jednak skuteczne działanie w tym kierunku, to nie tylko zwiększenie ruchu na stronie, ale przede wszystkim spowodowanie, takiego działania klienta, aby zakończyło się ono zakupem towaru lub usługi. Procent osób, które wykonają pożądaną czynność ( w tym wypadku zakup) nazywany jest konwersją. Przykładowymi celami konwersji mogą być wspomniany wyżej zakup, ale też zapisanie się do newslettera, założenie konta klienta, ściągniecie pliku, kliknięcie w baner reklamowy znajdujący się na stronie.

Przykłady reklamy

Przykłady tego jak reklamować firmę mogą być różnorodne. Najczęściej spotykane formy reklamy internetowej to:

  • reklama tekstowa,
  • reklama produktowa,
  • reklama graficzna,
  • reklama w mediach społecznościowych.

Internet jest multimedialny, co pozwala na różnorodne formy reklamy, a także na łącznie różnych rodzajów reklam w kampaniach reklamowych. Ogromnym atutem sieci internetowej jest jej zasięg. Stosowanie różnych rodzajów reklamy internetowej nie jest zbyt dużym obciążeniem dla firm. Jest to również wygodna forma reklamy, bo można ją dostosować do posiadanego budżetu. Biorąc pod uwagę, to ile kosztuje reklama w Internecie, można powiedzieć, że jest ona znacznie tańsza od tej nadawanej w prasie, radiu czy w najdroższym medium telewizji.

Od czego warto zacząć?

Przebieg procesu reklamowania firmy w Internecie rozpoczyna się od stworzenia odpowiedniego sloganu. Musi on być łatwy do zapamiętania i określać hasło lub sentencję na temat danej marki. Za pomocą sloganów można opisywać zarówno towary, jak i usługi. Slogan jest zazwyczaj krótki i przez to łatwy do zapamiętania, jego zadaniem jest zwrócenie uwagi.

Kolejnym etapem reklamy firmy w Internecie jest stworzenie wizualnej części reklamy przy pomocy programów graficznych. Według specjalistów poszczególne barwy znaków graficznych mają znaczenie i wpływ na zapamiętywanie przez odbiorcę. Na przykład zestawienie barwy niebieskiej i żółtej jest bardzo łatwo zapamiętywalne.

Tworzenie reklamy firmy w internecie nie odbiega zbytnio od procesu tworzenia jej w innych mediach. Inna natomiast jest forma dostarczania reklamy do odbiorcy. Na rynku funkcjonuje wiele agencji reklamowych specjalizujących się w różnych typach reklamy. Oprócz agencji, reklamą w sieci zajmują się freelancerzy realizujący przeważnie pojedyncze zlecenia i nie mający takiego zaplecza jak duże agencje. Biorąc pod uwagę, to ile kosztuje reklama należy brać pod uwagę wszelkie aspekty. Różnice w cenach wynikają z wielu parametrów jakimi kieruje się odbiorca zlecając reklamę.

Dowiedz się także „Jak reklamować firmę usługową?”.

Artykuł napisała:
Joanna W.

Źródło:

  • Agnieszka Leśniewska, Reklama internetowa,
  • http://www.wsp.pl/file/1312_370029189.pdf
Published inBiznesFinanse

One Comment

  1. Wiktor Wiktor

    Reklama w sieci jest dość droga, ale z drugiej strony myślę, że to jedyna skuteczna droga na wypromowanie się. Bo w dzisiejszym świecie któż z nas nie szuka informacji w Internecie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close