Skip to content

Ile kosztuje własny biznes w centrum handlowym?

Artykuł sponsorowany.

Jakie miejsce świetnie nadaje się na lokalizację własnego biznesu? Na pewno centrum handlowe. Warszawa ma takich obiektów najwięcej, ale inne duże miasta również mogą się pochwalić podobnymi przestrzeniami handlowymi. Ile kosztuje taka współpraca i na co warto zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy?

Lokale i wyspy handlowe

Centrum handlowe w Warszawie to wiele atrakcyjnych lokalizacji. Jeśli myślisz o wynajmie, zastanów się, czy wolisz lokal, czy tak zwaną wyspę handlową. Każde z tych miejsc ma swoją specyfikę, wady, zalety. Różnice obejmują także minimalny okres najmu. Przy pierwszej umowie poleca się korzystanie z wysp. To niewielka przestrzeń, idealna do różnych branż. Można w niej eksponować drobne produkty i usługi, które nie wymagają dodatkowego zaplecza. Wyspy nie wynajmuje się na długi okres. Już pierwsze tygodnie działalności są w stanie zweryfikować jej rentowność. Lokal oznacza większe wydatki i dłuższy czas najmu.

Umowa umowie nierówna

Żadne inne miejsce nie zapewni takiej frekwencji, jaką ma centrum handlowe. Warszawa notuje kilka milionów odwiedzin w każdym z dostępnych obiektów. Chcesz wiedzieć, ile będzie cię kosztować czynsz? Nie ma jednej, odgórnej stawki. To ten element umowy, który jest negocjowany z najemcą indywidualnie. Wiele zależy od wielkości wynajmowanej powierzchni, położenia salonu, czasu trwania umowy. Główne pasaże handlowe są droższe niż poboczne. Podobnie jak okolice wejść i wyjść do centrum handlowego. Lokalizacja bezpośrednio przekłada się na zarobki i to ona gra główną rolę przy ustalaniu wysokości czynszu.

Opłata serwisowa i marketingowa

Centrum handlowe w Warszawie to nie tylko dobra lokalizacja. Prowadząc tam swój biznes, korzystasz z gotowej infrastruktury. Za to również musisz zapłacić. Twoi klienci mogą korzystać z parkingu, wind, przebieralni czy toalet. Ty możesz reklamować swój biznes na wewnętrznych nośnikach multimedialnych. Płacisz też za usługi serwisowe i sprzątanie. Nie martwisz się o dostępność mediów czy też bezprzewodowy Internet. Opłatę serwisową i marketingową uiszczają wszyscy najemcy. Dzięki temu każdy z nich jest pełnoprawnym partnerem w biznesie.

Na jaki okres zawierać umowę?

Wszystko zależy od tego, czy interesuje cię wyspa handlowa, czy lokal. W pierwszym przypadku minimalny czas trwania umowy zaczyna się od jednego dnia. Maksymalny zwykle oznacza rok, choć wiele podmiotów decyduje się na współpracę sezonową. Umowa na lokal stacjonarny zwykle obejmuje 5 – 10 lat. To długi okres czasu, więc warto przemyśleć, czy nasz biznes ma szansę utrzymać się w branży. Sprawdź, jaką konkurencję będziesz mieć w interesującym cię centrum handlowym w Warszawie. Bywa, że dwa lub trzy podobne podmioty mogą działać na tym samym terenie. W niektórych branżach nie jest to jednak możliwe.

Wejście do centrum handlowego ma swoje plusy i minusy. Daje możliwość dotrzeć do dużej liczby klientów. Wymaga jednak już na starcie sporych nakładów finansowych.

Published inBiznes

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close