Skip to content

Jaka strategia marketingowa dla centrum handlowego jest skuteczna?

Artykuł sponsorowany.

Jednym z najważniejszych, nowoczesnych obiektów publicznych jest centrum handlowe. Gdynia podobnie jak inne miasta inwestują w tego typu przestrzenie. Jak sprawić, żeby takie miejsce było atrakcyjne dla klientów i odróżniało się od konkurencji?

Lepsze doświadczenia zakupowe

Centrum handlowe w Gdyni to specyficzny obiekt komercyjny. Nastawiony na zakupy, ale coraz częściej również usługi, rozrywkę. Dokładnie na tej samej zasadzie funkcjonuje wiele innych, podobnych obiektów. Jak sprawić, żeby klient chciał odwiedzać konkretną przestrzeń handlową? W marketingu nie ma jednego przepisu na sukces. Każda strategia musi być nastawiona na nieustanną weryfikację. Do jakiego centrum handlowego przyjdzie klient? Do tego, w którym jego doświadczenia zakupowe będą lepsze niż w innych miejscach. Dookoła tego założenia należy zbudować misterny plan marketingowy.

Klient spersonalizowany, czyli określ grupę docelową

Jak wygląda przeciętny klient, odwiedzający centrum handlowe? Gdynia i inne miasta tylko pozornie przyciągają osoby o podobnym profilu. Chcąc odróżnić się od konkurencji, doprecyzuj, do kogo adresujesz swoją ofertę. Inne potrzeby ma bogaty singiel, rodzina z gromadką dzieci, a jeszcze inne para seniorów. O każdego z nich warto powalczyć, ale innymi metodami. Kto tworzy strategię dla centrum handlowego? To grupa ludzi, odpowiadających za marketing, jak również wynajem. To oni określają, na jakiego klienta chcą postawić. Pod tym kątem dobierają partnerów handlowych, zainteresowanych wynajmem lokalu handlowego lub usługowego.

Cele biznesowe i wyzwania

Kolejny etap to wizerunek, jaki tworzy centrum handlowe. Gdynia ma sporo obiektów podobnych do siebie. Chcesz stworzyć coś innego? Postaw na podobny typ sklepów. Mogą to być produkty do domu i wnętrz, lub też sklepy odzieżowe. Zadbaj o różnorodność. W portfolio dużego sklepu muszą się znaleźć zarówno dobre, markowe punkty, jak i tańsze marki sieciowe. Nowoczesny klient chce też porównać, jaką ofertę mają krajowi, jak i zagraniczni producenci. Wyznacz sobie cele, np. najpopularniejsze marki sieciowe lub butiki z górnej półki i poszerzaj ofertę. Każde nowe wyzwanie ma szansę przyciągnąć kolejnych klientów.

Eventy, czyli dobry sposób na generowanie odwiedzin

Potrzeby klientów, jak również ich nawyki zakupowe zmieniają się. Wie o tym każde centrum handlowe. Gdynia i inne miasta chcą poznać aktualne trendy. Gdzie najlepiej podejrzeć klienta z naszej grupy docelowej? Zorganizuj event. Podporządkuj go pod konkretne święto lub porę roku. Jako motyw przewodni wybierz temat, który angażuje emocje. Postaw też na mniejsze wydarzenia okolicznościowe, cykliczne jak szkolenia, spotkania czy warsztaty. Za każdym razem spotkasz klienta, który doprecyzuje swoje potrzeby. Obserwuj go, bo to klienci podpowiadają najlepsze rozwiązania.

Marketing centrum handlowego nie istnieje bez multimediów i mediów społecznościowych. Zadbaj o spójność wizerunkową w każdym z tych miejsc.

Published inBiznes

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close